Redden van dieren in Kherson

Евгений Руденко (Evgeny Rudenko) liet ons weten

De grootste indruk van wat ik in Kherson zag is hoe gepassioneerd mensen dieren redden. Op een van de evacuatiepunten zag ik geen hysterie van geredde bewoners over overstroomd of verloren eigendom.

Waar is Mania (Zeven, Dinka)? Dit zijn alle mensen die ik hier ontmoet, die om hun dier geven.

In de poging om Oekraïne te vernietigen, ontwaakten de Moskovieten in Oekraïners iets dat ze misschien zelf niet volledig beseften – een bevende, intieme houding ten opzichte van het leven als zodanig.
De cultus van het leven versus de cultus van de dood – hoe banaal het ook klinkt, maar deze oorlog is precies wat het is.

Ik hou niet echt van dit gesprek dat de essentie van de Russen verklaard kan worden door slechts één voorbeeld van Gerasim die Muma heeft verdronken. Maar het kijken van met dieren gevulde evacuatieboten in Kherson doet me denken aan het verhaal van Mumu, en herontdekken van veel over ons. En over hen.

Published by obligingworldviewer

A beholder of her imperfection, aware of this merciless world, with a desire and hope for a much better world. - Een van haar onvolmaaktheid bewustzijnde aanschouwer van deze medogenloze wereld, met een verlangen en hoop voor een veel betere wereld.

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started